|
|
.:
GIMNAZJUM W BAŃSKIEJ NIŻNEJ ZWYCIĘŻYŁO KONKURS „TRZYMAJ FORMĘ”
:.
|
GIMNAZJUM W BAŃSKIEJ NIŻNEJ ZWYCIĘŻYŁO KONKURS „TRZYMAJ FORMĘ”
Rozstrzygnięty został konkurs na prezentację multimedialną, najpełniej dokumentującą realizację programu edukacyjnego pt: „Trzymaj Formę” w roku szkolnym 2009/2010.
Organizatorem projektu był Państwowy Inspektor Sanitarny w Nowym Targu. W konkursie wzięło udział 8 prezentacji z 53 szkół powiatu nowotarskiego, uczestniczących w realizacji programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę”.
Komisja konkursowa składająca się z pracowników PSSE i przedstawiciela Starostwa Powiatowego w Nowym Targu wyłoniła laureatów konkursu.
Zwyciężyło Gimnazjum w Bańskiej Niżnej. Drugie miejsce przyznano uczniom z Gimnazjum w Maniowach, trzecie Gimnazjum nr 1 w Nowym Targu oraz Gimnazjum w Maruszynie Dolnej.
Nagrody zostały uroczyście wręczone 1 października o godz 12 w sali obrad Starostwa w Nowym Targu przez Starostę Powiatu Nowotarskiego i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
Program realizowany jest metodą projektu, która pozwala uczniom wspólnie z nauczycielami, rodzicami, opiekunami opracowywać własne sposoby i formy propagowania zasad zdrowego stylu życia, zarówno w szkole jak i w rodzinie.
Tytuł naszej zwycięskiej prezentacji to „Szlachetne zdrowie…” - cytat ze znanej fraszki Jana Kochanowskiego „Na zdrowie”.
W ramach projektu uczniowie Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Bańskiej Niżnej, mieli okazję uczestniczyć w szeregu interesujących przedsięwzięć edukacyjnych i sportowych, współtworząc je jednocześnie pod kierunkiem wielu nauczycieli koordynujących działania. Wszelkie działania indywidualne i poszczególnych grup, podejmowane były pod czujnym okiem nauczycieli, którzy zadbali o to, by miały one uporządkowany charakter oraz przydatność z punktu widzenia wiedzy i umiejętności uczniów. Koordynatorem projektu był nauczyciel wychowania fizycznego. W projekcie uczestniczyło 96 uczniów z klas SP oraz 53 uczniów Gimnazjum.
Główne cele projektu:
• kształtowanie prozdrowotnych nawyków żywieniowych
• promowanie zasad zdrowego stylu życia
• rozwijanie zainteresowań uczniów, w szczególności tych dotyczących zasad prawidłowego odżywiania i potrzeby codziennej aktywności fizycznej
• wzrost świadomości młodzieży na temat wpływu zbilansowanej diety, aktywności fizycznej na własne zdrowie
Ponadto w projekcie uwzględnione zostały cele i założenia natury wychowawczej:
• integracja grupy, zaangażowanie klasy do pracy zespołowej
• nauka trudnej sztuki osiągania kompromisu, zwłaszcza w realizacji złożonych zadań,
docenianie wysiłku i wkładu innych ludzi w realizację projektu
• wykształcenie umiejętności „konstruktywnej krytyki”, czyli takiej, która służy zespołowi w osiągnięciu lepszego efektu końcowego
Realizacja projektu przebiegała sprawnie i zgodnie z harmonogramem. Cele projektu udało się zrealizować w całości, a rezultaty działań zostały zaprezentowane społeczności szkolnej i ocenione pozytywnie przez nauczycieli i uczniów.
Ze względu na bardzo ważne cele realizowanego programu, szkoła zaprosiła do projektu oprócz klas gimnazjalnych i V-VI szkoły podstawowej, również klasy I-IV SP. Większość uczniów bardzo chętnie realizowała zadania.
Rafał Gąsior
Koordynator projektu
|
|
|