OFICJALNA STRONA INTERNETOWA GMINY SZAFLARY

.:FOTO:.

TATRY ZIMĄ

.:KALENDARZ:.

.:PODHALAŃSKA LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA:.

.:BIURO INICJATYW SPOŁECZNYCH:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE

.:PAMIĘTAJ O SZKOLE:.

PORTAL / WYPRAWA W SUDETY POLSKA / MAŁOPOLSKIE / NOWOTARSKI

.: WYPRAWA W SUDETY :.

WYPRAWA W SUDETY

W dniu zakończenia roku szkolnego 2009/2010 harcerze z VIII Drużyny im. Augustyna Suskiego z Szaflar i Zakopanego pod opieką dh. Radosława Fiedlera, dh. Dominiki Stramy oraz dh. Szymona Białasa wyruszyli na obóz wędrowny w Sudety.
     Po przyjeździe do Szklarskiej Poręby rozłożyliśmy namioty i zorganizowaliśmy obóz na polu namiotowym „U Wodza”. Po kolacji harcerskim zwyczajem rozpaliliśmy ognisko, przy którym radośnie rozbrzmiewały harcerskie piosenki. Drugi dzień rozpoczął się kursem wspinaczkowym dla harcerzy z Szaflar, zaś harcerze z Zakopanego udali się na Szrenicę. Po południu uczestniczyliśmy w niedzielnej mszy świętej, a następnie kąpaliśmy się w potoku. Trzeciego dnia nastąpiła zamiana, która polegała na tym, że grupa z Szaflar poszła na Szrenicę, a grupa z Zakopanego odbyła kurs wspinaczkowy. Tego dnia jeszcze udaliśmy się autobusem do Mirska, skąd przeszliśmy do Suchej, aby tam rozbić znów nasz obóz. Kolejnego dnia wszyscy uczestnicy naszej wyprawy odbyli rejs żaglówkami, po którym obiad smakował wyśmienicie, a popołudniowa kąpiel w Zalewie Czocha (inaczej Jezioro Leśniańskie - powstałe w wyniku zagrodzenia rzeki zaporą we wsi Czocha), jeszcze bardziej zaostrzyła nasze apetyty i nie mogliśmy się doczekać wieczornego ogniska i pieczenia kiełbasek. Piąty dzień rozpoczął się poranną kąpielą w opisanym wcześniej jeziorze Leśniańskim. Potem zjedliśmy obiad, a następnie późnym popołudniem poszliśmy zwiedzać zabytkowa tamę (z roku 1905, gdzie obecnie produkowana jest energia elektryczna). Po powrocie do namiotów odbyła się harcerska musztra. Szóstego dnia trwania obozu wyruszyliśmy na wycieczkę do Leśnej (miasteczka leżącego nad rzeką Kwisą, oddalonego ok. 3 km od naszego obozu). Tam zrobiliśmy zakupy, a następnie powróciliśmy do obozu. Wieczorem tradycyjnie odbyła się kąpiel w jeziorze, po której zjedliśmy kolację i udaliśmy się na spoczynek. Dzień przed wyjazdem był bardzo długi, bo już o 4.00 rano poszliśmy na łąkę, gdzie przygotowana była gra terenowa, w której wszyscy wzięliśmy udział. Po powrocie do obozu układaliśmy karty harcerskie, a grupa kuchenna ugotowała obiad. Późnym popołudniem odbył się mecz siatkówki plażowej. Tę noc można było spędzić przy ognisku. Ósmego dnia spakowaliśmy się i złożyliśmy obóz. Około godz. 10.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do domów, w czasie której już planowaliśmy następne spotkanie w Bukowinie Tatrzańskiej na Głodówce.
      Ten obóz dostarczył nam wszystkim wielu wspaniałych i niezapomnianych wrażeń, pozwolił jeszcze bardziej zacieśnić koleżeńskie więzy, a także wzbogacił naszą wiedzę geograficzną i przyrodniczą.

Z harcerskim pozdrowieniem „CZUWAJ”!
dh. Anna Grońska z ZSPiG w Szaflarach

[URZĄD GMINY]  [KULTURA I SZTUKA]  [SOŁECTWA]  [SZKOŁY]  [GOSPODARKA]  [ORGANIZACJE]  [TURYSTYKA]  [SPORT]  [HISTORIA]  [PARAFIE]  [ZDJĘCIA]  [MAPY]