|
|
.:SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ZARZĄDU SPÓŁKI WODNEJ
„MARUSZYNA CENTRUM” W MARUSZYNIE ZA 2013 ROK
:.
|
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ZARZĄDU SPÓŁKI WODNEJ
„MARUSZYNA CENTRUM” W MARUSZYNIE ZA 2013 ROK
Od dnia 14 lutego 2012 roku Spółką Wodną „Maruszyna Centrum” w Maruszynie kieruje Zarząd w składzie:
1) Zofia Strama – przewodnicząca Zarządu,
2) Aniela Zubek – zastępca – przew. Zarządu,
3) Bożena Skubisz – członek,
4) Dariusz Wilkus – członek,
5) Stanisław Repa – członek.
Zarząd Spółki Wodnej w 2013 roku wykonał szereg prac przybliżających Spółkę do uzyskania pozwolenia na budowę wodociągu w centralnej części Maruszyny. W 2013 roku kontynuowaliśmy współpracę z Biurem Rachunkowym Taxus z Zakopanego w zakresie świadczenia usług rachunkowo - księgowych. W lutym 2013 roku Zarząd zlecił Firmie Geodezyjnej podział działek tych właścicieli, którzy zdecydowali się na sprzedaż działek pod zbiornik zgodnie z umowami przedwstępnymi. W maju 2013 roku został sporządzony akt notarialny z udziałem właścicieli
i przedstawicieli Zarządu Spółki. Ogólny koszt zakupu działek od właścicieli o powierzchni 7,63 arów wynosi 66 300,00 złotych. Firmie Geodezyjnej „Geodezja Podhale” Zarząd zlecił wykonanie map do celów projektowych na obszarze o powierzchni 83 ha.. Gotowe mapy Firma przekazała Zarządowi Spółki i Projektantowi w dniu 24 czerwca 2013r. Firma geologiczna CARPATIA - HYDRO - ECO otrzymała w marcu zlecenie na wykonanie operatu wodno prawnego. Zlecenie zostało wykonane w lipcu. Po opracowaniu operatu wodno prawnego Zarząd Spółki złożył wniosek u Starosty Nowotarskiego o udzielenie pozwolenia wodno prawnego, na wykonanie urządzenia wodnego w postaci studni, pobór wód podziemnych z ujęć oraz na ustanowienie strefy ochronnej ujęć wody. Decyzja w tej sprawie została wydana 30 grudnia 2013 roku, a stała się ostateczna |i podlega wykonaniu od dnia 19 lutego 2014 roku. Zarząd Spółki zlecał różne drobne prace przygotowawcze, w tym wypisy z rejestru gruntów do pozwolenia wodno prawnego. 21 października na wniosek Spółki Firma TAURON DYSTRYBUCJA zapewniła przyłączenie wodociągu do sieci OSD i dostawę energii elektrycznej oraz ustaliła warunki przyłączenia. Uzgodnienia przebiegu wodociągu z udziałem projektanta były organizowane trzykrotnie w lipcu, we wrześniu i w listopadzie 2013 roku. Przyczyny trzykrotnych uzgodnień były różne. Wszyscy członkowie Zarządu byli zaangażowani we współpracę projektantem w czasie uzgodnień. Z każdym właścicielem, który zgłaszał uwagi do projektu Zarząd organizował spotkania i na piśmie sporządzano porozumienie. Po ostatecznym sporządzeniu uzgodnień okazało się, że zmiany są tak duże, że istnieje potrzeba uzyskania ponownej decyzji lokalizacyjnej inwestycji celu publicznego od Wójta Gminy Szaflary. Wniosek w imieniu Spółki przygotowali pracownicy Urzędu Gminy wraz projektantem. Decyzję Wójta gminy w sprawie lokalizacji wodociągu w Maruszynie ostateczną i podlegającą wykonaniu otrzymaliśmy w dniu 04 marca 2014 roku. Wkrótce wystąpimy z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę do Starosty Nowotarskiego. 7 lutego grudnia 2014 roku SW„ Maruszyna Centrum” uzgodniła projekt przejścia kabla energetycznego i sieci wodociągowej pod drogami gminnymi oraz w pasie drogowym dróg gminnych Jana Pawła II, Św. Stanisława Kostki i Pod Górą. Uzgodniono również projekt przejścia pod drogą , wzdłuż drogi na działce nr 8238, które zostało uzgodnione przez Sołtysa, rade Sołecką i Radnych z Maruszyny. Gmina Szaflary w 2013 roku opłaciła koszt kosztorysu, mapy i pomiarów geodezyjnych oraz wykonanie i utwardzenie drogi dojazdowej do działek przeznaczonych pod budowę zbiorników dla potrzeb wodociągu oraz przeznaczyła środki finansowe na pokrycie kosztów umowy z projektantem. Ogółem nakłady w 2013 roku wynoszą 163. 395,67 zł, w tym wydatki SW „Maruszyna Centrum” – 65. 025,43 zł, a wydatki Gminy Szaflary – 98. 370,00 zł Wydatki poniesione na budowę sieci wodociągowej od 2007 roku do 31 grudnia 2013 roku wyniosły ogółem: 442. 916,94 zł. Zarząd Spółki Wodnej odbył dwa wspólne posiedzenia z Komisją Rewizyjną, na których analizowano realizację planu finansowo – merytorycznego, budżetu, ściągalność składek i dokumentację finansową. Walne Zgromadzenie udzieliło absolutorium Zarządowi SW „Maruszyna Centrum” za 2013 rok. Zarząd korzysta z usług wielu mądrych ludzi
i ich cennych rad.
Współpracujemy z Wójtem Gminy Szaflary - mgr inż. Stanisławem Ślimakiem, z Wicewójtem Gminy – mgr inż. Pawłem Ceterą, z Panią Skarbnik Gminy – Heleną Cisoń oraz z pracownikami Budownictwa i Geodezji Urzędu Gminy w Szaflarach, z projektantem – mgr inż. Stanisławem Bakalarzem, z geologiem Piotrem Cieplińskim, z Sołtysem wsi _ Józefem Stramą, Rada Sołecką, z z Radnymi w Maruszynie oraz z pracownikami Wydziału Ochrony Środowiska w Starostwie Nowotarskim. Wszystkim serdecznie dziękujemy za wsparcie finansowe i merytoryczne. Liczymy na spełnienie naszych marzeń i rozpoczęcie inwestycji w roku 2014 przy życzliwym wsparciu tych, od których tak wiele zależy. Zarząd Spółki dziękuje wszystkim właścicielom działek na trasie wodociągu za zrozumienie i wspieranie przedsięwzięcia budowy wodociągu, a także członkom Spółki za wspieranie finansowe tej inwestycji. Zaufaliście nam za co bardzo dziękujemy i obiecujemy nadal owocnie pracować.
Zarząd SW „Maruszyna Centrum”
|
|
|