OFICJALNA STRONA INTERNETOWA GMINY SZAFLARY

GMINA SZAFLARY

             

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

.:MENU:.

- AKTUALNOŚCI
- URZĄD GMINY
- KULTURA I SZTUKA
- SOŁECTWA
- SZKOŁY
- KONKURSY
- GOSPODARKA
- ORGANIZACJE
- TURYSTYKA
- SPORT
- HISTORIA
- PARAFIE
- ZDJĘCIA
- MAPY
- PRZETARGI
- OPŁATY
- ODPADY

ELEKTRONICZNA PLATFORMA USŁUG ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

GMINNA KOMISJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SZAFLARACH

GMINNA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W SZAFLARACH

.:FUNDUSZE EUROPEJSKIE:.

.:KALENDARZ:.

.:PODHALAŃSKA LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA:.

.:SMAK NA PRODUKT:.

SMAK NA PRODUKT

.:BIURO INICJATYW SPOŁECZNYCH:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
:.

.:PAMIĘTAJ O SZKOLE:.

.:NARODOWE SIŁY REZERWOWE:.

PORTAL / PROJEKT "ROZWIJAMY UZDOLNIENIA, KSZTAŁCIMY UMIEJĘTNOŚCI" W 8 GMINNYCH SZKOŁACH ZAKOŃCZONY POLSKA / MAŁOPOLSKIE / NOWOTARSKI

.: PROJEKT "ROZWIJAMY UZDOLNIENIA, KSZTAŁCIMY UMIEJĘTNOŚCI" W 8 GMINNYCH SZKOŁACH ZAKOŃCZONY :.

PROJEKT "ROZWIJAMY UZDOLNIENIA, KSZTAŁCIMY UMIEJĘTNOŚCI" W 8 GMINNYCH SZKOŁACH ZAKOŃCZONY


      W miesiącu czerwcu zakończono ostatnie zajęcia edukacyjne realizowane w szkołach podstawowych gminy Szaflary w ramach projektu "Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów w klasach I-III w Gminie Szaflary" – realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grupy o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

      W projekcie wzięli udział uczniowie klas I, II oraz III wszystkich szkół podstawowych z terenu gminy Szaflary. Projekt obejmował szkoły podstawowe w: Bańskiej Niżnej, Bańskiej Wyżnej, Borze, Maruszynie Dolnej, Maruszynie Górnej, Skrzypnem, Szaflarach i Zaskalu.  Ogółem w projekcie uczestniczyło 295 uczniów, w tym 153 dziewczynki i 142 chłopców. Uczniowie brali udział w różnych zajęciach, niektórzy uczestniczyli w kilku rodzajach zajęć.
      Projekt realizowany był w okresie: 01.07.2012-31.07.2013 r. Za zarządzanie projektem odpowiedzialny był Gminny Zespół Oświaty w Szaflarach.
      W sumie zrealizowano 2810 godzin zajęć za kwotę 133 849,40 zł.
      W ramach podpisanej umowy Firma Lingua zrealizowała łącznie 1580 godzin w siedmiu różnych szkołach, a mianowicie: w Bańskiej Niżnej, Bańskiej Wyżnej, Borze, Maruszynie Dolnej, Maruszynie Górnej, Szaflarach oraz w Zaskalu. Natomiast Firma Open'er zrealizowała 1230 godzin w trzech szkołach: w Skrzypnem, Szaflarach oraz w Zaskalu.
      W szkołach odbywały się następujące zajęcia:
      1) zajęcia dodatkowe dydaktyczno - wyrównawcze dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu z zagrożeniem ryzkiem dysleksji - 480 godzin,
      2) dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 540 godzin,
      3) dodatkowe zajęcia logopedyczne - 80 godzin,
      4) zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla uczniów z zaburzeniami komunikacji społecznej - 200 godzin,
      5) zajęcia specjalistyczne w zakresie gimnastyki korekcyjnej dla uczniów z wadami postawy - 320 godzin,
      6) zajęcia specjalistyczne korekcyjno-kompensacyjne - 60 godzin,
      7) zajęcia rozwijające uzdolnienia w zakresie matematyczno-przyrodniczym - 590 godzin,
      8) zajęcia rozwijające uzdolnienia w zakresie polonistycznym - 180 godzin,
      9) zajęcia rozwijające uzdolnienia w zakresie muzycznym - 120 godzin,
      10) zajęcia rozwijające uzdolnienia w zakresie plastycznym - 180 godzin,
      11) zajęcia dla dzieci dyslektycznych - 60 godzin.

      Celem głównym projektu było wyeliminowanie zidentyfikowanych barier oraz rozszerzenie umiejętności wśród uczniów szczególnie uzdolnionych w kontekście dalszego procesu edukacji poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III przez okres 10 miesięcy w roku szkolnym 2012/2013 w Gminie Szaflary.

      Realizacja projektu przebiegała zgodnie z opracowanymi założeniami i harmonogramem zajęć. Szkoły dzięki realizowanemu projektowi wzbogaciły swoje zaplecze dydaktyczne w wartościowe i ułatwiające pracę z uczniem pomoce dydaktyczne, m.in. w laptopy, tablice interaktywne, meble szkolne, instrumenty muzyczne, gry dydaktyczne, programy komputerowe, książki i zeszyty ćwiczeń, zbiory pomocy z zakresu czytania i pisania, pakiety "Socjoterapia", "Dyskalkulia" i wiele innych, tablice edukacyjne, gry planszowe oraz inne pomoce opiewające łącznie na kwotę 126 916,16 zł.

      Realizacja projektu przyniosła oczekiwane rezultaty. Działania realizowane w ramach projektu z pewnością przyczyniły się do wyrównywania szans edukacyjnych uczniów i uczennic szkół z terenu Gminy Szaflary oraz do wzrostu wiedzy i świadomości rodziców na  temat indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dzieci.

      Zajęcia były przeprowadzone rzetelnie, solidnie i fachowo, a przede wszystkim terminowo. Współpraca z firmami układała się dobrze, a usługi edukacyjne świadczone przez firmy realizowane były profesjonalnie i zgodnie harmonogramem zadań w projekcie.

      Realizowane w ramach projektu działania w dużej mierze koncentrowały się na zmniejszaniu barier równości przez osłabianie stereotypów płci. Nauczyciele prowadzący zajęcia zostali przeszkoleni w tym zakresie. Zajęcia dydaktyczne prowadzone były w kontekście tematyki równości płci, a zakupione materiały dydaktyczne i sprzęt służyły kształtowaniu w uczennicach/uczniach poczucie równości oraz były wykorzystywane w nauczaniu niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w społeczeństwie. Ważnym celem projektu w kontekście zasady równości szans było przygotowanie dziewczynek i chłopców do pełnienia ról społecznych i zawodowych, osłabienie istniejących barier równości i stereotypów. Zarówno chłopcy, jak i dziewczynki w ramach prowadzonych zajęć otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu.
      Zespół projektowy (Koordynator projektu, Księgowa-asystent) wykonywali swoje zadania zgodnie z założeniami. Realizowany projekt był na bieżąco monitorowany w celu uniknięcia jakichkolwiek nieprawidłowości. Strona internetowa była utrzymywana i aktualizowana zgodnie z harmonogramem. Koordynator projektu - dyrektor GZO - nadzorował realizację projektu w zakresie nadzoru i kontroli nad prawidłowym wydatkowaniem środków finansowych oraz monitorował prawidłowy przebieg projektu. Księgowa-asystent prowadziła nadzór nad zgodnością realizacji projektu z umową. Zespół projektowy czuwał nad prawidłowością i zgodnością realizowanych płatności. Prowadzone zajęcia w szkołach były dokładnie analizowane przez szkolnych koordynatorów. Zespół projektowy zapoznał się z dostępną literaturą dotyczącą możliwości i sposobów zastosowania równości płci w odniesieniu do problematyki projektu i jego grupy docelowej. Nadzór nad realizacją projektu w szkołach, a zwłaszcza nad prawidłowością prowadzonych zajęć dodatkowych pełnili dyrektorzy szkół.
      Wszystkim zaangażowanym w realizację projektu serdecznie dziękujemy.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Zbigniew Strama           
Koordynator Projektu      
Anna Golonka - Asystent

ZAJĘCIA W BAŃSKIEJ NIŻNEJ

ZAJĘCIA W BAŃSKIEJ WYŻNEJ

ZAJĘCIA W BAŃSKIEJ WYŻNEJ

ZAJĘCIA W MARUSZYNIE GÓRNEJ

ZAJĘCIA W SKRZYPNEM

ZAJĘCIA W SKRZYPNEM

ZAJĘCIA W SKRZYPNEM

[URZĄD GMINY]  [KULTURA I SZTUKA]  [SOŁECTWA]  [SZKOŁY]  [GOSPODARKA]  [ORGANIZACJE]  [TURYSTYKA]  [SPORT]  [HISTORIA]  [PARAFIE]  [ZDJĘCIA]  [MAPY]