OFICJALNA STRONA INTERNETOWA GMINY SZAFLARY

.:FOTO:.

TATRY ZIMĄ

.:KALENDARZ:.

.:PODHALAŃSKA LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA:.

PORTAL /BYLIŚMY W BAJKOWEJ KRAINIE POLSKA / MAŁOPOLSKIE / NOWOTARSKI

.:BYLIŚMY W BAJKOWEJ KRAINIE:.

BYLIŚMY W BAJKOWEJ KRAINIE

W dniach 16 i 17 lutego 2009 roku uczniowie Szkoły Podstawowej w Borze i uczniowie ze Szkoły Podstawowej z Pieniążkowic wraz z opiekunami brali udział w wycieczce górskiej w Beskid Mały i do Wadowic.
      Uczniowie Szkoły Podstawowej w Borze wycieczkę mieli dofinansowaną z funduszy Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ramach realizacji programu profilaktycznego „Cudze chwalicie swego nie znacie, sami nie wiecie co posiadacie”.
      Wycieczka była przepiękna. Dzięki wyjazdowi w tym szczególnym zimowym czasie, mogliśmy się poczuć jak w bajce. Groń Jana Pawła II wznosi się na wysokość 890 m n.p.m. Młodzież pokonała trasę około 4 km z różnicą wzniesień 350m. Trasa była dość stroma, ale nikt tego nie zauważył, bo pochłonięci byliśmy zachwycaniem się malowniczymi widokami – drzew i krzewów przyozdobionych jakby w błyszczące klejnoty. Droga dojazdowa do schroniska, którą szliśmy była świeżo odśnieżona, a zatem bardzo wygodna.
      W schronisku górskim „Leskowiec” – gospodarze przywitali nas gorącym posiłkiem oraz miłą domową atmosferą. Wieczorem nie omieszkaliśmy wspiąć się nad schronisko do "Sanktuarium na Groniu Jana Pawła II" obok którego stoi pomnik Jana Pawła II – jedyny pomnik naszego Papieża w Beskidzie Małym. Ku Jego czci zaśpiewaliśmy „Barkę” pamiętając, że kto śpiewa modli się podwójnie. Mamy nadzieję, że Ojciec Święty usłyszał nas w „Domu Ojca”.
      Całą drogę, zarówno w autobusie jak i w czasie wędrówki przewodnik dzielił się z nami wiedzą o krainach geograficznych – nazwach pasm górskich, wzniesień, opowiadał nam historie miejscowości, przez które przejeżdżaliśmy i legendy związane z mijanymi miejscami. Pod koniec dnia odbył się konkurs krajoznawczy. Zwycięzcami zostali Andrzej Handzel z Boru i Milena z Pieniążkowic. Obydwoje w nagrodę otrzymali plecaki.
      Pokonana trasa wcale nie zmęczyła młodych turystów. Po konkursie i zabawie integracyjnej zorganizowano zabawę taneczną.
      W drugi dzień wycieczki trzeba było pokonać przebytą trasę jeszcze raz tylko w drugą stronę. Wracając byliśmy zdziwieni jak strome podejście pokonaliśmy poprzedniego dnia. W dalszym programie pojechaliśmy autokarem do Wadowic, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Dom Jana Pawła II, bazylikę i kościół pod wezwaniem św. Piotra Apostoła, który został wybudowany jako wotum wdzięczności za wybór Polaka na Stolicę Piotrową i ocalenie w zamachu w maju 1981 roku. Na zakończenie były słynne papieskie kremówki.
      Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.

Relacja z wycieczki: Małgorzata Gacek

[URZĄD GMINY]  [KULTURA I SZTUKA]  [SOŁECTWA]  [SZKOŁY]  [GOSPODARKA]  [ORGANIZACJE]  [TURYSTYKA]  [SPORT]  [HISTORIA]  [PARAFIE]  [ZDJĘCIA]  [MAPY]