OFICJALNA STRONA INTERNETOWA GMINY SZAFLARY
GMINA SZAFLARY
             

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

.:MENU:.

- AKTUALNOŚCI
- URZĄD GMINY
- KULTURA I SZTUKA
- SOŁECTWA
- SZKOŁY
- KONKURSY
- GOSPODARKA
- ORGANIZACJE
- TURYSTYKA
- SPORT
- HISTORIA
- PARAFIE
- ZDJĘCIA
- MAPY

.:FOTO:.

TATRY ZIMĄ

.:KALENDARZ:.

.:PODHALAŃSKA LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA:.

.:BIURO INICJATYW SPOŁECZNYCH:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
:.

.:PAMIĘTAJ O SZKOLE:.

PORTAL /OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW Z MARUSZYNY DOLNEJ – V MAŁOPOLSKI PRZEGLĄD SZKOLNEJ TWÓRCZOŚCI PATRIOTYCZNEJ POLSKA / MAŁOPOLSKIE / NOWOTARSKI

.: OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW Z MARUSZYNY DOLNEJ – V MAŁOPOLSKI PRZEGLĄD SZKOLNEJ TWÓRCZOŚCI PATRIOTYCZNEJ :.

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU „ŚWIETLICA SZKOLNA” W ZSPIG W BAŃSKIEJ NIŻNEJ REALIZOWANEGO W RAMACH GMINNEGO PROGRAMU ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W SZAFLARACH

       Program „Świetlica środowiskowa” realizowany jest w formie 9-ciu działań przeznaczonych dla uczniów, w tym dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Niektóre z działań trwają nieprzerwanie od początku roku szkolnego 2008/09, niektóre rozpoczęły się w momencie inicjacji projektu, tj. 12 stycznia 2009 r. Część zajęć już sfinalizowano, jednakże większość potrwa do momentu zakończenia projektu czyli do 30 listopada br. Działania były dokumentowane w dziennikach zajęć pozalekcyjnych. Poniżej zamieszczono zwięzłe sprawozdanie z dotychczasowej realizacji zadań.
      Koło plastyczne prowadzone przez p. Dorotę Rokicką postawiło za cel dbałość o wszechstronny rozwój osobowości uczniów poprzez działalność plastyczną. Odbyło się 38 godz. zajęć, na które uczęszczało 17 uczniów. Dzieci brały udział w konkursach szkolnych i pozaszkolnych: „Ozdoby choinkowe”, „Triada- malowanie do muzyki”, „Projekt monety lub banknotu na 100-lecie szkoły”, „W świecie gigantów”, „Zdrowie- to mój styl”, „Zachowaj trzeźwy umysł”, „Zdarzyło się 20 lat temu w Polsce”. Uczniowie włączyli się też w akcję zbiórki pieniędzy dla zakopiańskiego hospicjum poprzez pomoc w wykonaniu kwiatków z bibuły. Na bieżąco prowadzona była wystawa prac plastycznych.
      Koło muzyczne prowadzone przez p. Ewę Groblicką rozwijało zdolności muzyczne uczniów od klasy trzeciej szkoły podstawowej do klasy trzeciej gimnazjum. W zajęciach uczestniczyło, z różnym natężeniem, 30 słuchaczy. Odbyło się 27 godz. zajęć, podczas których dzieci poznały i utrwaliły teksty i melodie kolęd, pieśni patriotycznych, piosenek popularnych, biesiadnych, religijnych. Uświetniono śpiewem różne uroczystości szkolne i kościelne np. walentynki, święto patrona szkoły, rocznicę śmierci Ojca Świętego, akademię z okazji rocznicy Konstytucji 3 Maja. Uczniowie wzięli udział w gminnym przeglądzie piosenki szkolnej i przedszkolnej. Kilkanaścioro dzieci w nagrodę za aktywność w kole muzycznym uczestniczyło w X Gwiaździstym Zlocie Turystycznym Szlakami Jana Pawła II w Pieninach. Zakupiono gitarę akustyczną i pulpit nutowy, które to pomoce znacząco podniosły atrakcyjność występów młodych śpiewaków i efektywność pracy opiekuna.
      Koło filatelistyczne prowadzone przez p. Jolantę Stolarczyk objęło 9 dwugodzinnych spotkań oraz 1-dniową wycieczkę do Libiąża i Wadowic na Młodzieżowy Konkurs Filatelistyczny. Uczestnicy poznali historię poczty, znaczka oraz przygotowali się do 47 Ogólnopolskiego Konkursu Filatelistycznego „Od Wadowic do Rzymu”. Na etapie Małopolski zdobyli następujące miejsca w kategorii gimnazjum: I m. Tomasz Piszczór, II m. Marzena Kaczmarczyk. Nauczyli się budować eksponat, uczestniczyli w wystawie filatelistycznej „Libiąż 2009”. Uczestnicy koła projektowali znaczki pt. „Od Wadowic do Rzymu”. Projekt znaczka Pawła Łukaszczyka został wyróżniony. Marzena Kaczmarczyk reprezentowała Małopolskę w Ogólnopolskim Konkursie Filatelistycznym w dniach 11-14 czerwca 2009 w Częstochowie i zdobyła I miejsce!
      Malarstwo na szkle to działanie realizowane przez p. Irenę Topór. W ramach 34 godzin zajęć uczniowie uczyli się techniki malowania na szkle i wykonywali obrazy. Tematyka zajęć obejmowała: „Życie patrona szkoły św. Kazimierza” (wystawa prac- święto patrona szkoły), „Świat gigantów” (Paweł Łukaszczyk zdobył wyróżnienie w tym wojewódzkim konkursie organizowanym przez Polskie Towarzystwo Geologiczne), „Zdrowie to mój styl” (Paweł Łukaszczyk zdobył I m. w gminnym konkursie a Angelika Mucha III m.), „Piękno mojego regionu”.
      Zajęcia „Bawię się i tworzę” prowadzone przez p. Marię Felsztyńską miały charakter zajęć świetlicowych i plenerowych. W 11 spotkaniach uczestniczyło 11 uczniów. Dzieci przygotowały przedstawienie pod nazwą „Czy masz telefon do nieba?” zaprezentowane następnie w społeczności szkolnej i wiejskiej. Odbyły się 3 wycieczki: wyjazd na basen, plenerowa wycieczka na Bańską Wyżną oraz wyprawa do rezerwatu przyrody „Przełom Białki”. Dzieci zrobiły pracę plastyczne a następnie we współpracy ze szkolnym kołem „Caritas” przeprowadzono zbiórkę pieniędzy na Podhalańskie Hospicjum im. Jezusa Miłosiernego.
      Koło plastyczne „Biedronki” prowadzone przez p. Annę Sichelską odbyło 13 spotkań w których uczestniczyło 9 uczniów. Zajęcia zostały zrealizowane zgodnie z haromonogramem. Rezultaty: udział w szkolnym konkursie plastycznym SKO, gazetki klasowe, wystawki prac.
      Koło polonistyczne prowadził nauczyciel j. polskiego p. Radosław Radosz. W ramach koła odbyło się 15 spotkań, każde po 2 godz. lekcyjne. W zajęciach regularny udział brało 6 uczniów, kilku od czasu do czasu, 3 uczniów nie uczęszczało na zajęcia w ogóle. Wszyscy uczestnicy pobierali naukę w klasie 6 szkoły podstawowej. Na zajęciach przeprowadzono szereg ćwiczeń w czytaniu ze zrozumieniem i redagowaniu tekstów różnego typu (instrukcja, opowiadanie, opis, zapisywanie dialogu, argumentowanie). Nie zabrakło ćwiczeń z wykorzystaniem słowników (związki frazeologiczne, wyrazy bliskoznaczne) oraz wzbogacających słownictwo (słowotwórstwo). Podczas spotkań przybliżone zostały różne aspekty funkcjonowania literatury. Uczniowie byli sukcesywnie zachęcani do własnych twórczych poszukiwań w tym zakresie (Różycki, Nabokov, Pilch). Zadania zostały zrealizowane. Na sprawdzianie kompetencji uczniowie regularnie biorący udział w zajęciach uzyskali w standardzie „czytanie”, bardzo dobre wyniki (w granicach lub powyżej średniej wojewódzkiej).
      Koło haftu prowadzone przez p. Urszulę Grochulską- Kolasę rozpoczęło zajęcia 2 marca 2009. Przeprowadzono 12 godz. zajęć, podczas których dzieci uczyły się haftu krzyżykowego a także wykonywały obrazki i kartki okolicznościowe, które były sprzedawane na kiermaszach szkolnych. Dochód ze sprzedaży kartek był wpłacany do SKO.
      Zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne uczniów klas IV- VI szkoły podstawowej prowadziła p. Irena Topór. Zrealizowała zaplanowaną w projekcie ilość godzin czyli 28. Systematycznie prowadzono ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem. Uczestnicy zajęć rozwiązywali testy o różnorodnej tematyce zwłaszcza popularno naukowej oraz proste działania matematyczne. Zajęcia były prowadzone zgodnie z zaleceniami nowotarskiej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej i dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia.

Ewa Groblicka koordynator projektu



[URZĄD GMINY]  [KULTURA I SZTUKA]  [SOŁECTWA]  [SZKOŁY]  [GOSPODARKA]  [ORGANIZACJE]  [TURYSTYKA]  [SPORT]  [HISTORIA]  [PARAFIE]  [ZDJĘCIA]  [MAPY]