OFICJALNA STRONA INTERNETOWA GMINY SZAFLARY

SPÓŁKA WODNA MARUSZYNA CENTRUM

.:FUNDUSZE EUROPEJSKIE:.

.:KALENDARZ:.

.:PODHALAŃSKA LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA:.

.:SMAK NA PRODUKT:.

SMAK NA PRODUKT

.:BIURO INICJATYW SPOŁECZNYCH:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE

.:PAMIĘTAJ O SZKOLE:.

.:NARODOWE SIŁY REZERWOWE:.

PORTAL /BABIA GÓRA NASZA! POLSKA / MAŁOPOLSKIE / NOWOTARSKI

.:BABIA GÓRA NASZA! :.

BABIA GÓRA NASZA!

W środę 18 czerwca 2014 r. my, uczniowie ZSPiG w Bańskiej Niżnej z klas: V i VI szkoły podstawowej oraz I i II gimnazjum pod czujnym okiem pani Ewy i pana Marcina wybraliśmy się na fascynującą wycieczkę. Z Przełęczy Krowiarki, znajdującej się pomiędzy Zubrzycą Górną a Zawoją wyruszyliśmy w trasę. Przed wyjściem w góry przewodnik beskidzki, pan Marek Misztal, przeprowadził kontrolę stanu zdrowia. Wszyscy czuli się wspaniale. Od czasu do czasu pan Marek rzucał żartobliwe zagadki na swój temat. Przewodnik poprowadził nas szlakiem czerwonym przez Sokolicę, Kępę i Gówniak aż na Diablak. Po drodze podziwialiśmy przepiękne krajobrazy Orawy oraz pasma Beskidów. Na szczycie, który miał wysokość 1725 m n.p.m., przewodnik zrobił mały test wiedzy o BPN. Okazało się, że pasmo Babiej Góry posiada piętrowy układ roślinności, występujący także w Tatrach. Nieprzyjemnie zaskoczyła nas zmiana pogody; na szczycie zaczął wiać lodowaty wiatr, a niebo zasnuło się chmurami. Przez przełęcz Brona schodziliśmy do schroniska PTTK w Markowych Szczawinach.
      Tam zjedliśmy ciepły posiłek (zapiekanki i frytki). Opiekunowie dali nam czas wolny, dopóki nie skończą pić kawy. Droga powrotna była monotonna, ponieważ niebieski szlak prowadził przez las, po równym terenie. Wróciliśmy z powrotem na przełęcz Krowiarki, skąd autokar zabrał nas do domu. Było fantastycznie i zachęcamy wszystkich do zdobycia Babiej Góry, gdyż jest to ciekawa przygoda.

Uczniowie klasy I gimnazjum:
Iwona Jarząbek,
Damian Cachro,
Janusz Pilny
i Adrian Topór

[URZĄD GMINY]  [KULTURA I SZTUKA]  [SOŁECTWA]  [SZKOŁY]  [GOSPODARKA]  [ORGANIZACJE]  [TURYSTYKA]  [SPORT]  [HISTORIA]  [PARAFIE]  [ZDJĘCIA]  [MAPY]