OFICJALNA STRONA INTERNETOWA GMINY SZAFLARY

.:FOTO:.

TATRY ZIMĄ

.:KALENDARZ:.

.:PODHALAŃSKA LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA:.

.:BIURO INICJATYW SPOŁECZNYCH:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE

.:PAMIĘTAJ O SZKOLE:.

PORTAL /HARCERSKIE LATO ‘2010’ POLSKA / MAŁOPOLSKIE / NOWOTARSKI

.:HARCERSKIE LATO ‘2010’ :.

HARCERSKIE LATO ‘2010’

Harcerze z wędrownego szczepu „Salamandra” rozpoczęli obozowa akcję letnią już w dniu 25 czerwca 2010 r. a zakończyli 12 lica br. W tym czasie przebywali na obozie wędrownym w Sudetach oraz na biwaku harcerskim w Bukowinie Tatrzańskiej na Głodówce.

W dniach 7-12.07.2010 r. 46 osobowa grupa zuchów i harcerzy z VIII Drużyny im. Augustyna Suskiego z Szaflar i Zakopanego pod opieką dh. Radosława Fiedlera, dh. Marty Grońskiej, dh. Szymona Białasa oraz XXI Drużyny im. Adama Mickiewicza z Maruszyny pod opieką dh. Anny Królczyk przebywali na obozie harcerskim w Bukowinie Tatrzańskiej na Głodówce. Miło spędziliśmy ten czas i chcemy podzielić się z Wami naszymi wspomnieniami.

Dzień 1 (środa) - Na Głodówkę przyjechaliśmy ok. 9:00. Następnie przygotowaliśmy obóz do pobytu: rozłożyliśmy namioty i łóżka, zebraliśmy drewno i rozpaliliśmy ognisko, które płonęło przez cały czas trwania obozu. Potem zjedliśmy pyszną zupę pomidorową z makaronem ugotowaną przez dh. Szymona Naglaka, a wieczorem odbyło się uroczyste rozpoczęcie obozu i wyznaczenie pierwszej warty. Pozostali udali się na spoczynek.

Dzień 2 (czwartek) - Rano odbył się apel, na którym dh. Radosław przeczytał plan dnia. Po myciu i śniadaniu udaliśmy się na zajęcia terenowe. Potem był obiad (kwaśnica z kapustą na żeberkach) i odpoczynek, a wieczorem udaliśmy się znów do lasu na zajęcia z maskowania. Wygrali wszyscy, a nagrodami były duże czekolady. Wróciliśmy do obozu trochę zmęczeni i zmarznięci, ale zadowoleni i poszliśmy spać. Pozostała tylko nocna warta.

Dzień 3 (piątek) - Tym razem wstaliśmy dużo wcześniej i całą grupą poszliśmy nad rzekę Białkę, aby popluskać się w zimnej wodzie (nie obyło się bez wrzucania do wody). Po kąpieli była mała przekąska w postaci chleba z nutellą. Następnie wróciliśmy do obozu i zjedliśmy na obiad pyszny żurek. Po obiedzie każda grupa namiotowa przygotowywała piosenkę na konkurs, który odbył się przy placu apelowym. Występujący dostali gorące brawa. Po kolacji i toalecie wieczornej poszliśmy spać.

Dzień 4 (sobota) - Rano jak zwykle była pobudka, mycie i śniadanie, a następnie udaliśmy się na zawody sportowe, w których brali udział zuchy i harcerze. Były różne zabawy, gry i konkurencje, w czasie których wszyscy świetnie się bawili. Po obiedzie (kotlety, ziemniaki i ogórek) czekaliśmy na rodziców. Przybyli licznie, przywożąc pyszne ciasta i ciasteczka. Po odwiedzinach nastąpił apel, toaleta wieczorna i cisza nocna.

Dzień 5 (niedziela) - Wczesnym rankiem odbył się bieg patrolowy zuchów. Potem wszyscy harcerze udali się na rozgrzewkę. Przed obiadem był czas, który można było sobie dowolnie zagospodarować pozostając w obozie. Po obiedzie (grochówka) harcerki przygotowały piosenki na mszę świętą. Odbyła się ona o 17:00 w kaplicy za schroniskiem. Po powrocie do obozu harcerze odbyli bieg patrolowy, a zuchy w czasie zajęć plastycznych wykonały piękne i kolorowe rysunki. Wieczorem zasiedliśmy do pożegnalnego ogniska. Dwóch zuchów złożyło Obietnicę Zucha, a dwunastu harcerzy Przyrzeczenie Harcerskie. Potem upiekliśmy kiełbaski i zaśpiewaliśmy wszystkie znane nam piosenki. Wróciliśmy do namiotów i poszliśmy spać. Wartę nocną pełnili opiekunowie.

Dzień 6 (poniedziałek) - Wstaliśmy o 8:00. spakowaliśmy plecaki i posprzątaliśmy po sobie w namiotach. Starsi harcerze złożyli i wynieśli łóżka. O 9:00 odbył się ostatni apel harcerski na naszym obozie. Zjedliśmy przygotowane wcześniej kanapki i zeszliśmy na dół, gdzie czekaliśmy na autobus. Potem pożegnaliśmy się i ok. 10:00 wszyscy rozjechaliśmy się do domów. W Szaflarach obok karczmy „Przy Moście” czekali na nas stęsknieni rodzice.

Miło wspominamy czas spędzony na obozie i chcielibyśmy więcej takich wyjazdów, gdyż atmosfera była wspaniała. Dziękujemy wszystkim instruktorom, a szczególnie dh. Radosławowi Fiedlerowi, który był organizatorem wyjazdu. Pozdrawiamy wszystkich zuchów i harcerzy.
Do zobaczenia znów „CZUWAJ”!

Z harcerskim pozdrowieniem „CZUWAJ”!
dh. Anna Grońska z ZSPiG w Szaflarach

[URZĄD GMINY]  [KULTURA I SZTUKA]  [SOŁECTWA]  [SZKOŁY]  [GOSPODARKA]  [ORGANIZACJE]  [TURYSTYKA]  [SPORT]  [HISTORIA]  [PARAFIE]  [ZDJĘCIA]  [MAPY]