OFICJALNA STRONA INTERNETOWA GMINY SZAFLARY

.:FOTO:.

TATRY ZIMĄ

.:KALENDARZ:.

.:PODHALAŃSKA LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA:.

.:BIURO INICJATYW SPOŁECZNYCH:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE:.

.:6 LATKU WITAJ W SZKOLE
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE

.:PAMIĘTAJ O SZKOLE:.

.:NARODOWE SIŁY REZERWOWE:.

PORTAL /GÓRALE Z GMINY SZAFLARY NAD BAŁTYKIEM POLSKA / MAŁOPOLSKIE / NOWOTARSKI

.:GÓRALE Z GMINY SZAFLARY NAD BAŁTYKIEM :.

GÓRALE Z GMINY SZAFLARY NAD BAŁTYKIEM

Pięćdziesięcioosobowa grupa dzieci i młodzieży z gminy Szaflary wraz ze swoimi opiekunami przebywała na dwunastodniowym (25.06. 2011r. – 06.07.2011r.) obozie profilaktyczno – wypoczynkowym w Chłapowie nad Bałtykiem. Obóz zorganizowała gminna komisja rozwiązywania problemów alkoholowych pod przewodnictwem Zofii Stramy – pełnomocnika wójta. Od 2000 roku corocznie jest organizowany obóz nad Morzem Bałtyckim, aby młodzi ludzie mogli poznać piękno nadbałtyckiej przyrody i zabytków, doświadczyć pracy grupowej i komunikacji społecznej powodującej zmianę wiedzy i postaw, a także wypocząć i skorzystać ze zdrowotnych źródeł płynących z polskiego morza.

Obozowicze rozpoczęli wędrówki po Kaszubach od poznania najciekawszych miejsc w Chłapowie. Pierwszoplanową wyprawą było powitanie morza i poznanie zejść na plażę. Morze powitało nas (jak corocznie) słoneczną pogodą, wspaniałą widocznością i przepięknym brzegiem klifowym otaczającym plażę. Prawie codziennie dwa razy wędrowaliśmy nad morze, wykorzystując cztery różne wejścia na plażę. Uroczym zejściem jest Wąwóz Chłapowski, zwany przez Kaszubów Rudnikiem. Nad morzem korzystaliśmy z kąpieli słonecznych i morskich pod opieką ratowników wodnych i swoich opiekunów. W drugim dniu zorganizowaliśmy „Chrzest obozowicza”, aby wszystkich uczestników, którzy pierwszy raz byli nad morzem wtajemniczyć w tradycje obozowe i oswoić z morskimi falami. Uczestniczyliśmy w spotkaniu z bursztynnikiem, który zapoznał nas z historia powstawania bursztynów oraz z ich wykorzystywaniem i sposobami obróbki.

Uczestniczyliśmy w wycieczkach autokarowych i pieszych po Kaszubach. Odwiedziliśmy Gdynię z jej przepięknym akwarium oraz podziwialiśmy okręt „Muzeum ORP Błyskawica”, który jest bezcenną pamiątką narodową, jedynym ocalałym okrętem zbudowanym przed II wojną światową oraz żaglowiec „Dar Pomorza”, jeden z najpiękniejszych żaglowców na świecie, który również rozpoczął nowy etap swojej historii jako statek-muzeum. Z Gdyni pojechaliśmy do Sopotu, gdzie podziwialiśmy piękny park , hotele i najpiękniejsze polskie molo. Następnie z portu nad Motławą z okolic Starego Gdańska popłynęliśmy statkiem turystycznym na Westerplatte.
W trakcie rejsu poznawaliśmy historię Gdańska i Westerplatte. Na koniec naszej wędrówki pani przewodnik pozostawiła zabytkowa część Gdańska. Poznaliśmy historie portu, najstarszego „żurawia”, służącego do przeładunku towarów w porcie, zabytkowe kamienice, Kościół Mariacki, Fontannę Neptuna i najstarsze zabytkowe ulice.
W wyprawie na Hel podziwialiśmy Zatokę Pucką i miejscowości turystyczne usytuowane na Półwyspie Helskim. Z latarni morskiej na Helu przy bardzo dobrej widoczności podziwialiśmy widnokrąg i półwysep oraz port. Odwiedziliśmy fokarium oraz przemaszerowaliśmy ulicą Wiejską z zabytkowymi domkami. Fokarium jest częścią Stacji Morskiej  - naukowej placówki terenowej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Tam realizowany jest  projekt odtworzenia i ochrony kolonii fok szarych  w rejonie południowego Bałtyku. We Władysławowie odwiedziliśmy wystawę pięciu miniatur stadionów piłkarskich 2012, w tym czterech polskich (Warszawa, Gdańsk, Poznań i Wrocław) i jeden ukraiński (Lwów). Dwie grupy zwiedziły Rozewie. Kilkakrotnie odwiedziliśmy Władysławowo, aby zakupić pamiątki dla najbliższych. Uczestnicy obozu mieli okazję wziąć udział w konkursach wiedzy, sportowych i artystycznych. Opiekunowie zorganizowali konkursy wiedzy o Trójmieście, konkurs wiedzy o Chłapowie oraz konkurs wiedzy ogólnej. Ponadto zorganizowano mistrzostwa obozowe w siatkówkę, festiwal piosenki i konkurs czystości pomieszczeń. Laureaci konkursów otrzymali medale i nagrody, będące pamiątkami z tamtych terenów. Nad morzem urozmaicano sobie czas poprzez organizację zajęć z piłką płazową, a także biegów z przeszkodami. W trakcie pobytu na obozie Polska objęła przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej i na tę okoliczność odbyły się spotkania w grupach oraz apel i odśpiewano „Odę do radości” w języku polskim. Ponadto obozowicze dwukrotnie zorganizowali dyskotekę, na którą zaprosili swoich przyjaciół z Ośrodka, przybyłych na wypoczynek z Domu Dziecka w Olsztynie. Byliśmy szczęśliwi, że możemy im ofiarować uśmiech i przyjaźń. Z ciekawymi pomysłami podzieliły się grupy obozowe podczas ogniska. Piękny śpiew uczestników obozu towarzyszył nam prawie codziennie.

Przed wyjazdem tradycyjnie pożegnano się z morzem. Będziemy wspominać te chwile z dużym sentymentem, gdyż dopisała pogoda, w czasie obozu panowała dobra atmosfera, uczestnicy byli wobec siebie życzliwi. Cieszymy się, bo przywieźliśmy na Podhale słoneczną pogodę. Wszystkim uczestnikom, opiekunom, usługodawcom bardzo dziękuje.

Kierownik obozu – Zofia Strama

[URZĄD GMINY]  [KULTURA I SZTUKA]  [SOŁECTWA]  [SZKOŁY]  [GOSPODARKA]  [ORGANIZACJE]  [TURYSTYKA]  [SPORT]  [HISTORIA]  [PARAFIE]  [ZDJĘCIA]  [MAPY] [PRZETARGI] [OPŁATY]  [GKRPA]